Ν.Α.Σ. - Λιβανός - Δημάκου - Σκαρπαθιωτάκη: Πλώρη για την κορυφή!

από το koupi.gr
 

Την ώρα που η οικονομική κρίση επηρεάζει τις ζωές των οικογενειών και η ενασχόληση των παιδιών με ένα άθλημα θεωρείται για πολλούς γονείς πολυτέλεια, η κωπηλασία σημείωσε το 2012 ρεκόρ δεκαετίας στις εγγραφές νέων αθλητών και αθλητριών. Στα γραφεία της ομοσπονδίας έφτασαν 514 νέα δελτία από 31 σωματεία. Οι επιτυχίες και το ήθος των κωπηλατών μας, σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές στις εγγραφές, αποτελούν τις βασικές αιτίες που οι γονείς ενθαρρύνουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με το «άθλημα των κουπιών»!

Τι να πρωτοπεί, λοιπόν, κανείς για την υπέροχη αίσθηση του να σκίζεις το νερό και οι στάλες του ιδρώτα να γίνονται ένα με τη θάλασσα. Η κωπηλασία δίνει την άλλη διέξοδο, είναι η ιδανική λύση για εκείνους που ζητούν ένα άθλημα που απαιτεί δύναμη, ρυθμό, ομαδικότητα και υψηλή τεχνική.

Ο Ν.Α.Σ. (Ναυτικός Αθλητικός Σύνδεσμος) με 84 χρόνια προσφοράς στον ελληνικό αθλητισμό και οι διακρίσεις στα Πανελλήνια πρωταθλήματα έχει γράψει τη δικιά του ιστορία και στον χώρο της κωπηλασίας.
Το κωπηλατικό τμήμα αριθμεί πάνω από 25 εν ενεργεία αθλητές και καθοδηγείται από τρεις προπονητές τον Κο Λιβανό Παναγιώτη, την Κα Νάνου Ελένη και την Κα Πέρρου Κατερίνα.  Οι προπονήσεις για όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες είτε γι αυτές που προετοιμάζονται για τη συμμετοχή τους στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα είτε για την εισαγωγή ή την παραμονή τους στην εθνική ομάδα πραγματοποιούνται σε καθημερινή βάση. Επίσης, στις εγκαταστάσεις του Σωματείου λειτουργεί φυτώριο νέων αθλητών ηλικίας 11 ετών και άνω.
Οι καταλληλότεροι, λοιπόν, άνθρωποι για να μας μιλήσουν για την εξέλιξη της κωπηλασίας αλλά και για τις μεγάλες επιτυχίες αυτού του σωματείου δεν θα μπορούσαν να είναι άλλοι από τους ίδιους τους αθλητές και τον προπονητή των επιτυχιών του Ν.Α.Σ.
Συναντήσαμε στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Αθλητικού Συνδέσμου στο Μικρολίμανο και εν μέσω προπονήσεων,  τον αρχιτέκτονα των επιτυχιών του συλλόγου, κ. Λιβανό Παναγιώτη, ο οποίος φέτος συμπληρώνει εφτά χρόνια στην τεχνική ηγεσία του Ν.Α.Σ. με πολυάριθμες επιτυχίες σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες όπου συμμετέχουν οι αθλητές του συλλόγου τόσο στα Πανελλήνια πρωταθλήματα όσο και στις διεθνείς διοργανώσεις.

Παρ’ όλες τις μεγάλες περσινές επιτυχίες του συλλόγου, με την κατάκτηση της πρώτης θέσης από τον Παναγιώτη Παράκοιλα στο τετραπλό σκιφ των ανδρών που με τη δύναμή του παρέσυρε και τους συναθλητές του στη βάρκα να κατακτήσουν αντίστοιχα το χρυσό μετάλλιο, ο κ. Λιβανός δεν εφησυχάζετε και είναι έτοιμος να οδηγήσει ξανά τους αθλητές του Ν.Α.Σ. προς τον δρόμο των επιτυχιών.
Χαρακτηριστικά ο πετυχημένος και έμπειρος προπονητής του Ν.Α.Σ., κ. Λιβανός Παναγιώτης, για την μεγάλη αυτή επιτυχία αλλά και το μέλλον του συλλόγου τόνισε:

«Όλα αυτά τα χρόνια που βρίσκομαι στην τεχνική ηγεσία του συλλόγου, εκτιμώ ότι πέρσι ήταν η καλύτερη χρονιά μας, όμως αυτό δεν μας αρκεί μιας και μας άνοιξε η… όρεξη και για νέες επιτυχίες.
Πήραμε τρία χρυσά, τέσσερα αργυρά και ένα χάλκινο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα και θεωρώ ότι μεγάλο μερίδιο στην επιτυχία μας αυτή έχει ο Παναγιώτης Παράκοιλας, ο οποίος μάς είχε βοηθήσει πολύ.
Ο σύλλογός μας αποτελείται από πρωταθλητές που υπόσχονται πολλά στις επόμενες διοργανώσεις, είτε αυτές είναι στη χώρα μας, είτε στο εξωτερικό.»

Παρελθόν, παρόν και… μέλλον!
Το SportActive.gr βρέθηκε στις εγκαταστάσεις του Ν.Α.Σ. και μίλησε με δύο από τις κορυφαίες αθλήτριες του συλλόγου, την έμπειρη Γεωργία Δημάκου και την ταλαντούχα Μαρία – Μανωλία Σκαρπαθιωτάκη.
Οι δύο κωπηλάτριες μας μίλησαν για την μεγάλη τους αγάπη για το άθλημα που επέλεξαν, αλλά και την επιθυμία τους να συνεχίσουν τον πρωταθλητισμό και να συνεχίσουν να συμμετέχουν σε αγώνες στο εξωτερικό.

Αριστερά η Γεωργία Δημάκου και δεξιά η Μαρία – Μανωλία Σκαρπαθιωτάκη
Η έμπειρη πια, Γεωργία Δημάκου με 17 χρόνια κωπηλασίας και πάρα πολλές συμμετοχές σε πανελλήνια πρωταθλήματα και διεθνείς διοργανώσεις μας μιλάει για τις καθημερινές της προπονήσεις, που παρά το γεγονός ό,τι είναι μητέρα τριών παιδιών (!) και οι υποχρεώσεις της ολοένα και αυξάνονται δεν σκοπεύει ακόμη να τα παρατήσει «είναι κάτι που μου είναι απαραίτητο…».
Όσον αφορά για το μεγάλο ταλέντο του Ν.Α.Σ. αλλά και της Εθνικής ομάδας την  Μαρία – Μανωλία Σκαρπαθιωτάκη, που από το ξεκίνημα της καριέρας της, εδώ και 7 χρόνια βρίσκεται στον ίδιο σύλλογο  δηλώνει ξεκάθαρα, ότι δεν υπάρχουν δυσκολίες στην κωπηλασία «αρκεί να το θέλεις, να το έχεις μέσα και να καταβάλλεις κάποιες προσπάθειες».
Ενθουσιασμένη από την προηγούμενη συμμετοχή της στην πανελλήνια διοργάνωση, όπου κατέλαβε την 2η θέση, δεν σκέφτηκε ποτέ να παρατήσει την κωπηλασία, ενώ έχει βάλει ως στόχο να συνεχίσει  να είναι μέλος της εθνικής ομάδας και να κάνει όσα περισσότερα ταξίδια στο εξωτερικό συμμετέχοντας σε αγώνες.
Και οι δύο αθλήτριες μόνο καλά λόγια είχαν να πουν για τους συναθλητές τους, αλλά και για τους προπονητές τους κ. Λιβανό Παναγιώτη, κ. Νάνου Ελένη και την κ. Πέρρου Κατερίνα.
Ας απολαύσουμε τις δύο αθλήτριες…
Ποιοι είναι οι λόγοι που σας αρέσει το συγκεκριμένο άθλημα;
Γεωργία: Είναι ένα άθλημα που έχει άμεση επαφή με το υγρό στοιχείο και είναι κάτι που μου αρέσει πολύ.
Μαρία: Ο αδερφός μου ασχολούταν από πολύ μικρός με την κωπηλασία, ήρθα να δοκιμάσω και εγώ αυτό άθλημα και το λάτρεψα και για αυτό το ακολούθησα.
Τι έχετε κερδίσει μέσα από αυτό το άθλημα, τα οποία και σας βοηθούν και στη καθημερινότητά σας
Γεωργία: Σίγουρα, όταν ασχολείται κάποιος με τον αθλητισμό μόνο κέρδη έχει… Οι ώρες της προπόνησης, είναι οι μόνες ώρες που κάνω κάτι για τον εαυτό μου. Έχω κερδίσει καλή φυσική κατάσταση και επειδή ήμουν στην Εθνική ομάδα, κατάφερα να περάσω στην σχολή προτίμησής μου.
Μαρία: Θα συμφωνήσω με τη Γεωργία, μόνο κέρδη έχει κανείς από την ενασχόλησή του με τον αθλητισμό.
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείται με το συγκεκριμένο άθλημα;
Γεωργία: Μία φίλη μου, μου είπε «έλα να δεις πώς είναι η κωπηλασία…» και της απάντησα «τι να έρθω να τραβάω κουπί;» και τελικά μόλις το δοκίμασα, μου άρεσε και για αυτό ασχολήθηκα με την κωπηλασία.
Μαρία: Επειδή, ασχολούνταν ο αδερφός μου, απο περιέργεια το δοκίμασα και εγώ, μου άρεσε και απο τότε ασχολούμαι με την κωπηλασία.


Μαρία, έφτασες κάποια στιγμή στο σημείο να πεις, ό,τι κουράστηκα και θέλω να τα παρατήσω;
Μαρία: Υπάρχουν και δύσκολες στιγμές στο συγκεκριμένο άθλημα, αλλά δεν μπορώ να πω ό,τι έχω φτάσει σε αυτό το σημείο.  Πλέον, δεν μπορώ να τα παρατήσω. Είναι κάτι που μου είναι απαραίτητο…
Σε ένα απαιτητικό άθλημα, όπως είναι η κωπηλασία, υπάρχουν και λύπες και χαρές, αλλά πιστεύω πιο πολλές είναι οι χαρές.
Είστε ευχαριστημένοι από τις εγκαταστάσεις που έχετε στον όμιλο Ν.Α.Σ.;
Γεωργία: Αν και οι απαιτήσεις των εγκαταστάσεων που χρειάζονται για το συγκεκριμένο άθλημα είναι μεγάλες, ο όμιλος ΝΑΣ μας καλύπτει απόλυτα στο θέμα των εγκαταστάσεων. Επειδή, έχω αγωνιστεί και σε άλλους ομίλους, η αλήθεια είναι ό,τι όσο έχω βολευτεί τον συγκεκριμένο όμιλο, δεν βολεύτηκα κανέναν.
Μαρία: Είμαι πλήρως ευχαριστημένη από τον όμιλο και τον θεωρώ σαν το σπίτι μου…
Πόσο δύσκολο είναι το πρωινό ξύπνημα (06.00) για να ξεκινήσετε προπόνηση
Γεωργία: Αν το έχεις αποφασίσει δεν είναι δύσκολο. Προσαρμόζεις και τη ζωή σου με βάση το νέο σου πρόγραμμά, κοιμάσαι στις 20.30 οπότε ξυπνάς στις 05.30.
Μαρία: Είναι θέμα συνήθειας. Αν σου αρέσει πάρα πολύ αυτό που κάνεις τότε έχεις διάθεση και να ξυπνήσεις το πρωί, γιατί σε ευχαριστεί κιόλας… Έστω και αν μετά έχεις να πας στη σχολή ή να προσέχεις τα παιδιά σου όπως κάνει η Μαρία.
Νιώθετε ότι έχετε στερηθεί κάποια πράγματα σε σχέση με τους υπόλοιπους συνομήλικούς σας που δεν ασχολούνται με τον αθλητισμό; Όπως να μπορείτε να διασκεδάζετε και να ξενυχτάτε  ή από θέμα διατροφής
Γεωργία: Δεν μου άρεσε ποτέ να ξενυχτάω, δεν μου άρεσαν ούτε τα club κλπ., οπότε δεν μπορώ να πω ότι τα στερήθηκα. Εξάλλου, ήταν επιλογή μου να ακολουθήσω την κωπηλασία…
Επειδή, τελειώνω διαιτολογία και διατροφή, πάντα ήξερα πότε έπρεπε να φάω και τι έπρεπε να φάω, έτσι δεν αντιμετώπιζα κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα και ούτε στερήθηκα κάτι πάνω στο φαγητό.
Μαρία: Ούτε εμένα μου αρέσει να βγαίνω ιδιαίτερα τα βράδια και να ξενυχτάω.  Δεν μου αρέσει αυτός ο τρόπος ζωής. Όσον αφορά, το θέμα του φαγητού όλοι έχουμε τις αδυναμίες μας, αλλά επειδή πρέπει να κρατιέμαι στα κιλά μου για την κατηγορία, καταφέρνω να συγκρατιέμαι.
Μαρία, έχεις κάποιο ίνδαλμα απο τον χώρο της κωπηλασίας; Παρατηρείς κάποια συγκεκριμένη αθλήτρια στον τρόπο που αγωνίζεται;

Μαρία: Δεν έχω κάποια συγκεκριμένη αθλήτρια. Δεν κοιτάζω, τις ξένες αθλήτριες πώς αγωνίζονται… Προσπαθώ να βελτιώνομαι και να γίνομαι όσο το δυνατόν καλύτερη σε σύγκριση με τους αντιπάλους μου.
Πόσο δύσκολο είναι να αγωνίζεσαι σε υψηλό επίπεδο;
Μαρία:  Είναι πολύ δύσκολο, θέλει θέληση και πολύ προσπάθεια. Πάνω από όλα, πρέπει να το αγαπάς, γιατί αν δεν το αγαπάς δεν νομίζω ότι μπορείς να τα καταφέρεις.
Είχατε κάποιον σοβαρό τραυματισμό, είτε από προπόνηση είτε από αγώνα που στη συνέχεια καταφέρατε να τον ξεπεράσετε;
Γεωργία: Παλιά είχα κάποιους τραυματισμούς και με βοήθησε τόσο ο σύλλογος όσο και η ομοσπονδία να τους ξεπεράσω. Τώρα πια, ευτυχώς δεν αντιμετωπίζω κάποιο πρόβλημα.
Μαρία: Μέσα από τις σκληρές προπονήσεις, κάποια στιγμή τραυματίζεσαι, αλλά ευτυχώς με βοηθήσανε κάποιοι πολύ σημαντικοί άνθρωποι για να τους ξεπεράσω, όπως ο γιατρός μου κ. Πατρίκαλος, ο φυσικοθεραπευτής μου κ. Κουτσουραδής και η κ. Σιδέρη που μου κάνει πιλάτες για τη θεραπεία μου. Θα ήθελα να τους πω ένα μεγάλο ευχαριστώ που μου έχουν στηρίξει με έχουν βοηθήσει να τους ξεπεράσω πλήρως.
Σε ποια σημεία του σώματος καταπονείτε περισσότερο ένας κωπηλάτης και βγάζει τους περισσότερους τραυματισμούς;
Γεωργία: Οι πιο συχνοί τραυματισμοί είναι στη μέση. Επειδή, όμως, οι προπονήσεις περιλαμβάνουν τρέξιμο αλλά και βάρη, ορισμένοι αθλητές τραυματίζονται στα γόνατα και στους ώμους.
Πόσα χρήματα χρειάζονται ώστε ένας κωπηλάτης να αποκτήσει το δικό του σκάφος; Σας βοήθησε κανείς για να αποκτήσετε τα δικά σας;
Γεωργία:  Ένα τέτοιο σκάφος, όπως αυτά που έχουμε εμείς, κοστίζει  10.000 ευρώ.  Κατάφερα, να το πάρω φέτος, με τη βοήθεια του άντρα μου (γέλια).
Μαρία:  Και εγώ φέτος το πήρα, με τη βοήθεια κάποιων ανθρώπων. Με την ευκαιρία που μου δίνετε θα ήθελα να ευχαριστήσω, τον  κ. Γεωργαντά,  τον κ. Παπά, την κ. Κοράκη και τον χορηγό μου τη YAMAHA.
Ποιες είναι οι διακρίσεις που έχετε σημειώσει μέχρι τώρα και αν σας έχει μείνει κάποιο απωθημένο για κάτι που δεν έχετε πετύχει μέχρι τώρα.
Γεωργία: Κατάφερα να διακριθώ και να τερματίσω στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη θέση στο  Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κωπηλασίας. Στους Βαλκανικούς κατέκτησα το ασημένιο μετάλλιο, ενώ όσον αφορά στο πανελλήνιο πρωτάθλημα έχω συγκεντρώσει πολλά χρυσά, ασημένια και χάλκινα μετάλλια στην κατηγορία μου…
Μια χρονιά, μάλιστα, ίσως αυτό και να είναι το μόνο μου απωθημένο.. Ενώ, είχα τους χρόνους για να βγω πρώτη και να πάρω το χρυσό μετάλλιο στο Παγκόσμιο Νέων, αλλά έπαθα δηλητηρίαση και δεν κατέβηκα να αγωνιστώ. Το ό,τι δεν κατάφερα να αγωνιστώ στους Ολυμπιακούς Αγώνες, δεν είναι κάτι που με έχει πικράνει, μιας και όταν ήταν να συμμετάσχω, ήμουν έγκυος και επειδή όπως είναι φυσικό έχω βάλει σαν προτεραιότητά  την οικογένειά μου δεν είναι κάτι που με πείραξε.
Μαρία:  Έχω δύο Βαλκανικές θέσεις, αρκετά πανελλήνια πρωταθλήματα και άλλες διακρίσεις. Τώρα, τελευταία, ήταν να αγωνιστώ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, αλλά λόγω τραυματισμού δεν τα κατάφερα, όμως δεν το βάζω κάτω και συνεχίζω για τους επόμενους μου στόχους.
Ποια είναι η γνώμη σας για την Εθνική ομάδα της κωπηλασίας σας;
Γεωργία: Πιο παλιά, έχω περάσει και εγώ από το στάδιο της Εθνικής ομάδας, όπου ανταγωνισμός σίγουρα είναι πολύ υψηλός. Κάποιες φορές αδικήθηκα, κάποιες άλλες φορές δικαιώθηκα, είναι όλα μέσα στο πρόγραμμα.
Μαρία: Και εγώ έχω βρεθεί στην οικογένεια της Εθνικής ομάδας και για αυτό είμαι πολύ υπερήφανη. Είναι μεγάλη τιμή για μένα να φορώ το κορμάκι με το  εθνόσημο και να υπηρετώ την χώρα μου. Νιώθω πολύ ξεχωριστά και μεγάλη τιμή να βλέπω να με υποστηρίζουν  οι Έλληνες στους διεθνείς αγώνες και να με χειροκροτούν…

 Για ποιους λόγους, πιστεύεις ότι οι νέοι σήμερα, δεν ασχολούνται με το συγκεκριμένο άθλημα;
Γεωργία:  Το άθλημα της κωπηλασίας είναι ιδιαίτερα δύσκολο. Θεωρείτε το δεύτερο δυσκολότερο άθλημα μετά το σκι ανωμάλου δρόμου , και το συγκεκριμένο άθλημα λόγο   έλλειψης οξυγόνου και μετά είναι η κωπηλασία.
Επειδή, οι νέοι σήμερα, δεν είναι και τόσο δραστήριοι για αυτό και δεν έχουμε μεγάλη ανταπόκριση. Εξάλλου, το συγκεκριμένο άθλημα, είναι πολύ δύσκολο, χρονοβόρο και ακριβό για τους αθλητές, όχι για τα παιδιά που ξεκινάνε, είναι ακριβό για να κάνεις πρωταθλητισμό.
Τι θα ήθελες να πεις στους γονείς που είναι διστακτικοί στο να πάνε το παιδί  τους, σε έναν σύλλογο κωπηλασίας  και να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο άθλημα;
Γεωργία: Μία δοκιμή θα τους πείσει. Νιώθεις απελευθερωμένος, δεν σε απασχολούν τα προβλήματα την ώρα που κάνεις κουπί… Είσαι σε μία βάρκα και είναι η φύση γύρω σου και εσύ, ο εαυτός σου δηλαδή. Είναι ότι καλύτερο που μπορεί να κάνει ένα νέο παιδί.
Μαρία: Είναι ένα πολύ ωραίο, αλλά και δύσκολο άθλημα. Αν όμως, το αγαπήσουν πραγματικά, δεν θα θέλουν να σταματήσουν μετά.
Γεωργία, ποιες αθλήτριες είχες συναγωνιστεί όταν αγωνιζόσουν σε υψηλό επίπεδο;
Γεωργία: Τότε κάναμε προπόνηση μαζί με την Χρύσα Μπισκιτζή, την Αλεξάνδρα Τσιάβου, την Γκρέμου και την Κοκκίνου.
Ποιοι άνθρωποι από το στενό σας οικογενειακό περιβάλλον σας στηρίζουν ώστε να συνεχίσετε να ασχολείστε με αυτό το άθλημα;
Γεωργία: Σίγουρα, ο άντρας μου που πια είναι προπονητής στην κωπηλασία και τα παιδιά μου είναι πολύ ανεκτικά ως προς αυτό το θέμα, μιας και καταλαβαίνουν ό,τι πρέπει να λείπω από το σπίτι για τις προπονήσεις, αλλά από την άλλη πιστεύω ότι αποτελούμε και ιδανικά πρότυπα για τα ίδια τα παιδιά μας, ώστε να μείνουν  και κοντά στον αθλητισμό και γιατί όχι και στην κωπηλασία. Εκτός των άλλων, έχω φροντίσει να συνεννοηθώ με τους ανθρώπους του ΝΑΣ, οι οποίοι με έχουν στηρίξει πάρα πολύ, ώστε να κάνω κάποιες συγκεκριμένες ώρες προπόνησης για να μπορώ με μεγαλύτερη άνεση χρόνου να φροντίζω και τα παιδιά μου.
Μαρία, έχεις ελεύθερο χρόνο για τον εαυτό σου;
Μαρία:  Έχω αφιερώσει τον περισσότερο ελεύθερο μου χρόνο, στην κωπηλασία ώστε να μπορώ να βελτιωθώ… Παρ’ όλα αυτά, προσπαθώ πάντα να βρίσκω ελεύθερο χρόνο για μια βόλτα με τις φίλες μου και τους φίλους μου.
Τελειώνοντας, τι θα θέλατε να ευχηθείτε για τη νέα αγωνιστική σεζόν;
Γεωργία: Πρώτα απο όλα, να είμαστε όλοι υγιείς και οι επιτυχίες θα έρθουν...
Μαρία: Να ευχηθώ και εγώ, υγεία, σληρή δουλειά και να έχουμε όσο το δυνατόν περισσότερες διακρίσεις ως σύλλογος.
Πηγή: http://www.sportactive.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου