Kjetil Borch για την καταπολέμηση του ντόπινγκ και της δικαιοσύνης

 Από τηην σελιδα  Kjetil Borch σχετικά με το αντιντόπινγκ και τη δικαιοσύνη - Ακούστε το σκάφος να τραγουδά (heartheboatsing.com)



Kjetil Borch, αργυρός Ολυμπιονίκης στους Μονούς σκωτσούς στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο τον Ιούλιο του τρέχοντος καλοκαιριού. Φωτογραφία:Μάρτιν Σλότμο AP.

της 1ης Νοεμβρίου 2021

Του Κιτζίλ Μπορτς

Νωρίτερα σήμερα, ο Kjetil Borch, Νορβηγός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Πρωταθλητής Ευρώπης και αργυρός Ολυμπιονίκης στους Ενιαίους Αγώνες του Τόκιο, ανήρτησε στο Instagram την απογοήτευσή του για τον τρόπο με τον οποίο το διοικητικό όργανο της διεθνούς κωπηλασίας, World Rowing (παλαιότερα ονομαζόταν FISA), χειρίζεται ζητήματα ντόπινγκ και ζητήματα δικαιοσύνης. Ο Μπορτς γράφει: "Είναι αυτό το είδος BS που φοβάμαι ότι θα συναντήσουν οι νεότεροι κωπηλάτες και αθλητές, χωρίς να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Έτσι, ενθαρρύνω κάθε προπονητή εκεί έξω να ενημερώσει τους αθλητές σας σχετικά με τα δικαιώματά τους και τη διαδικασία για ένα τεστ αντιντόπινγκ."

Επιτρέψτε μου να σας πω μια ιστορία για την καταπολέμηση του ντόπινγκ και τη δικαιοσύνη. Πέρασαν τρεις μήνες. Η φωτογραφία [παραπάνω] τραβήχτηκε κάτω από το γήπεδο στον Ολυμπιακό χώρο, 40 λεπτά μετά τον τελικό μας. Δίπλα στον κάμερα στέκεται ένας Ιάπωνας κύριος με ένα πρόχειρο χαμογελαστό, περιμένοντας να με ακολουθήσει στο τεστ αντιντόπινγκ. Κάναμε μόνο δείγματα ούρων, το οποίο για μένα ήταν αρκετά παράξενο, καθώς περίμενα ότι κάθε Ολυμπιονίκης έπρεπε να εξεταστεί και αυτός στο αίμα.

Η έλλειψη δοκιμών ντόπινγκ από το ξέσπασμα της πανδημίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από τραγική, και στατιστικά αυτό δεν είναι καλό νέο για τους αθλητές. Η κωπη περίπολος είχε μερικές προ-Ολυμπιακές περιπτώσεις ντόπινγκ, οι οποίες επηρέασαν άσχημα το λιθουανικό M4X με αθέμιτο τρόπο, παίρνοντας την Ολυμπιακή θέση τους λίγες ημέρες πριν από την έναρξη των θερμοκρασσόμενων στο Τόκιο, όταν η ρωσική ομοσπονδία αποφάσισε να αποσύρει το πλήρωμά της που είχε θετικές δοκιμές μετά την τελική ολυμπιακή πρόκριση στην Ελβετία. Θέλω μόνο κάθε κωπηλάτης και αθλητής να ξέρει ότι ήμουν έξαλλος, μιλώντας με τη FISA και τα στελέχη εκεί, και ότι ήθελα να δημοσιεύσω έναν μονόλογο για την όλη κατάσταση, επειδή με πλήγωσε να δω πώς οι κανόνες επέτρεψαν τη δικαιοσύνη στην άκρη.

Η πολυπλοκότητα και το βάθος της κατάστασης με τη ρωσική ομοσπονδία είναι δύσκολο να κατανοηθεί σε πολλούς από εσάς, συμπεριλαμβανομένου και εμού στην αρχή. Κατά κάποιο τρόπο, η FISA είχε τα χέρια της δεμένα πίσω από την πλάτη τους, δεν ήταν σε θέση να επιβάλει μια αλλαγή ή ακόμη και να δημοσιεύσει μια δήλωση σχετικά με αυτό, καθώς ήταν λίγο πολύ μια περίπτωση μεταξύ WADA και ΔΟΕ, και το επίπεδο αποκάλυψης και οι όροι προστασίας της ιδιωτικής ζωής ήταν πολύ υψηλά - πρέπει να σεβαστούμε τα δικαιώματα κάθε μέρους της διαδικασίας. Στο τελευταίο Παγκόσμιο Κύπελλο στη Σαμπάουντια, κέρδισα έναν από τους πιο γαμάτους αγώνες που έχω αγωνιστεί ποτέ, και ήμουν σε έκσταση! Ξέχασα εντελώς το Red Bull που έφερα στο βήμα - η FISA αποφάσισε να με αποκλείσει, να ανακαλέσει την πρεσβευτική μου θέση κατά της χειραγώγησης του ανταγωνισμού και να μου επιβάλει πρόστιμο 2500 ευρώ για παραβίαση των εμπορικών κανόνων.

Έστειλα το μετάλλιο λίγες μέρες αργότερα. Μου ράγισε την καρδιά επειδή οι αγώνες ήταν δίκαιοι, αλλά η FISA με τιμώρησε παίρνοντας αυτό που μου είχε κερδίσει το δίκαιο παιχνίδι. Κατά τη διάρκεια της σεζόν έχω συναντήσει ξένους συνοδούς και πλήρωμα κατά του ντόπινγκ, που κυριολεκτικά με απείλησαν, ότι αν δεν κάνω αυτό που λένε, το τεστ θα βγει θετικό.

Αυτό έγινε στο Παγκόσμιο Κύπελλο στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, μετά τον τελικό

μου. Μετά την δροσιά μου, με κάλεσαν για ένα τεστ αντιντόπινγκ χωρίς κατάλληλο έλεγχο ταυτότητας ή ταυτότητας. Είπα ότι μπορεί να πάρει λίγο καιρό, επειδή έπρεπε να βάλω το σκάφος μου στο τροχόσπιτο έτσι ώστε τα πούλμαν μας να οδηγήσουν τα σκάφη πίσω στο σπίτι θα έτρεχαν το πλοίο για τη Σουηδία. Μετά από κάθε αγώνα, διαλογιζόμενος και αναλογιζόμενος τη φυλή και τη νοοτροπία μου. Αυτό είναι το τελευταίο μέρος της διαδικασίας ψύξης μου. Μπορεί να πάρει 15 λεπτά, και μερικές φορές 30 λεπτά. Είπα στον συνοδό κατά του ντόπινγκ ότι μπορεί να πάρει λίγο περισσότερο από 15 λεπτά, το οποίο απάντησε ότι τα στελέχη κατά του ντόπινγκ στο κεντρικό κτίριο είπαν ότι έπρεπε να εμφανιστώ εκεί μέσα σε 60 λεπτά. Όταν άνοιξα τα μάτια μου μετά από 15 λεπτά διαλογισμού, πέντε αναστατωμένοι άνδρες στάθηκαν μπροστά μου, και με απείλησαν ότι αν δεν ήμουν στο γραφείο σε 7 λεπτά, αυτό θα σήμαινε άρνηση ενός τεστ ντόπινγκ, και ότι σημαίνει το ίδιο με ένα θετικό τεστ ντόπινγκ. Τους είπα ότι ξέρω τα δικαιώματά μου, και ότι ένιωσα πολύ άβολα να απειλούμαι από άνδρες που υποτίθεται ότι είναι το εξωτερικό πλαίσιο της δικαιοσύνης στο άθλημα μας. Ήμουν στο γραφείο 55 λεπτά μετά την κλητευμένη και περίμενα 35-40 λεπτά πριν είμαι έτοιμος να κατουρήσω - αφού ήμουν πολύ αφυδατωμένος μετά τον αγώνα (ήπια 2,5 λίτρα σόδας και νερού μέσα σε αυτά τα 55 λεπτά μετά την κλητευμένη). Κάλεσα τη νορβηγική υπηρεσία κατά του ντόπινγκ, η οποία δήλωσε ότι το κροατικό προσωπικό κατά του ντόπινγκ δεν είχε κανένα δικαίωμα να με απειλεί και ότι είχα το δικαίωμα να κάνω το διαλογιστικό μου ως μέρος της ρουτίνας μετά τον αγώνα. Τελείωσα να λαμβάνω μια προειδοποίηση από τη FISA, και ότι έπρεπε να συγχωρήσω προσωπικά τον εαυτό μου για το πλήρωμα κατά του ντόπινγκ που προσβλήθηκε επειδή περίμενα τόσο πολύ πριν απορρίψω το δείγμα ούρων μου σε μια εθνική γιορτή όπου ήθελαν να πάνε σπίτι.

Είναι αυτό το είδος BS φοβάμαι ότι οι νεότεροι κωπηλάτες και αθλητές θα συναντήσουν, χωρίς να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους. Έτσι ενθαρρύνω κάθε προπονητή εκεί έξω να ενημερώσει τους αθλητές σας για τα δικαιώματά τους και τη διαδικασία για ένα τεστ αντιντόπινγκ.

Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται με την άδεια του Kjetil Borch. Ευχαριστώ, Τζετίλ! Όταν δημοσιεύτηκε αυτό το κείμενο, η ανάρτηση του Kjetil στο Instagram είχε λάβει περισσότερα από 3.500 likes!

Παρακαλώ, δείτε επίσης άρθρο στις 2 Νοεμβρίου σχετικά με ορισμένες αντιδράσεις στο παραπάνω άρθρο του Borch. Πήγαινε εδώ.

Διαβάστε την απάντηση της World Rowing, που δημοσιεύθηκε στις 4 Νοεμβρίου εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου