Οι επιδράσεις της αντίστασης του ανέμου και του γυρίσματος της κουτάλας στην ταχύτητα

Στις 29/12 ο πολύ γνωστός μας Dr. Kleshnev ανέφερε στο ενημερωτικό του δελτίο την επίδραση της αντίστασης του ανέμου στην ταχύτητα του σκάφους. Γράφει λοιπόν:
"5 μ/δλ "κόντρα" άνεμος κόβει την ταχύτητα του απλού σκιφ κατά 17,4% και της οκτακώπου κατά 12,2%, ενώ "πρίμα" άνεμος της ίδιας ταχύτητας κάνει το σκιφ κατά 7,5% ταχύτερο και την οκτάκωπο κατά 5,1%"

Το πιο ενδιαφέρον, όμως, όλων είναι η σημαντική επίδραση του χρονικού σημείου γυρίσματος της κουτάλας, κάτι που όλοι γνωρίζουμε, αλλά όχι στο βαθμό που αυτό επιδρά στην ταχύτητα του σκάφους:
"Εάν η κουτάλα γυρίζει νωρίς σε κάθετη θέση, στη μέση της επαναφοράς, το πλήρωμα χάνει μέχρι 10 δλ σε κούρσα 2 χλμ με συνθήκες άπνοιας και μέχρι 30 δλ με "κόντρα" άνεμο ταχύτητας 5 μ/δλ" (σ.σ!!!!)

Και αν οι καιρικές συνθήκες είναι ίδιες για όλους τους συμμετέχοντες στον αγώνα, το σημείο γυρίσματος της κουτάλας είναι θέμα τεχνικής του πληρώματος. Προσοχή λοιπόν.

Στο ενημερωτικό δελτίο παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία και για το ρόλο της θερμοκρασίας του νερού στην ταχύτητα του σκάφους, αλλά και διερεύνηση των παραπάνω μέσω συγκρίσεων των αποτελεσμάτων από Παγκόσμια Πρωταθλήματα.
2009 Row Bi Om News 12

2 σχόλια:

  1. Nα σημειώσω την συμμετοχή του ιστολογίου σ΄αυτό το ενημερωτικό του δελτίο του Dr. Kleshnev.
    Στα references δίνει ένα λινκ για την παρουσίαση του Klaus Filter στο πρόσφατο συνέδριο προπονητών για νέους στην Νάπολι.
    Ο σύνδεσμος αυτός δημιουργήθηκε από τον Mctsou για να εμφανιστεί η παρουσίαση στους αναγνώστες του Μπλογκ.
    http://www.scribd.com/doc/21984934/klaus-Filter

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η ανάρτηση μας
    http://kopilasia.blogspot.com/2009/11/system-crew.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή