Συνέντευξη του Dr. Kleshnev

Ε:Πώς ξεκίνησε το ενδιαφέρον σας για την Βιοκινητική;
Α: Ήμουν κωπηλάτης διεθνούς επιπέδου από το 1975-1982 (χρυσό FISA junior 1975, ασημένιο στους Ολυμπιακούς 1980 και χάλκινο στο Παγκόσμιο 1982- όλα στο 4Χ), αποφοίτησα το 1984 από το Παν/μιο St.Petersburg και υπερασπίστηκα το διδακτορικό μου το 1991. Αρχικά εργάστηκα στο Παν/μιο St.Petersburg από το 1986 και στη συνέχεια το 1998 συνεργάστηκα με το ΑΙS. Πραγματικά απολάμβανα την δουλεία με τους Αυστραλούς προπονητές και αθλητές. Από το 2005 εργάζομαι στo EIS ως εθνικός υπεύθυνος Βιοκινητικής υποστήριξης. Η κωπηλασία βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός μου.
E: Έχετε ένα κύριο τομέα της έρευνας και σήμερα, μέσα στα πλαίσια της βιοκινητικής της κωπηλασίας;
Α: Το φάσμα στα ενδιαφέροντά μου είναι αρκετά ευρύ: από την υδροδυναμική της κουτάλας, μέχρι τη μυϊκή απόδοση. Στο εγγύς μέλλον θα εξετάσω από πιο κοντά τα θέματα ρύθμισης και στησίματος του σκάφους.
Ε: Ποιο ήταν το κίνητρο για την έναρξη δημοσίευσης του δελτίου σας; Έχω δίκιο ότι προσπαθείτε να επικεντρωθείτε σε βασικά θέματα που να είναι προσβάσιμα σε όλους τους αναγνώστες και να μην αφορούν μόνο τους επιστήμονες;
Α: Οι Επιστημονικές εργασίες σε ειδικά περιοδικά είναι καλό για τους επιστήμονες, αλλά πολύ συχνά είναι δύσκολο να γίνουν κατανοητά από τους προπονητές. Ως εκ τούτου, το 2001, αποφάσισα να δημιουργήσω τη δική μου δημοσίευση, η οποία έχει υψηλότερη απόδοση μεταφοράς πληροφοριών και γνώσεων στους προπονητές. Ένας άλλος σημαντικός στόχος ήταν να λαμβάνουμε πληροφορίες από τους προπονητές.
E: Γιατί τα δελτία σας να είναι ελεύθερα διαθέσιμα για όλα τα έθνη, και κατά πάσα πιθανότητα να τα χρησιμοποιήσει μία χώρα με σκοπό να κάνει τους αθλητές της πιο γρήγορους;
A: Πρώτον, η επιστήμη έχει διεθνή χαρακτήρα. Δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί σημαντική πρόοδος, εάν κάποιοι εργάζονται σε απομόνωση. Επομένως, οι επιστήμονες πρέπει να ανταλλάσσουν πληροφορίες, τo οποίo συνήθως κάνουν σε περιοδικά, συνέδρια και στο Internet. Όλες οι πηγές αυτές είναι διαθέσιμες διεθνώς. Δεύτερον, η ανατροφοδότηση από τους προπονητές βοηθά στην αύξηση των ερευνητικών ιδεών. Είναι αφελές να πιστεύουμε ότι θα δημοσιεύσω όλες τις διαπιστώσεις μου.
Ε: Έχετε συγκεκριμένα άρθρα για τα οποία είστε υπερήφανος και θα θέλατε να επιστήσετε πιο ειδική προσοχή;
Α: Είμαι πραγματικά υπερήφανος για τη δική μου θεωρία -της χρονικής δομής της κωπηλασίας των μικρο-φάσεων του τραβήγματος. Ήμουν σε θέση να εξηγήσω πράγματα, κάτι που κανείς δεν είχε εξηγήσει πριν π.χ. τα χαρακτηριστικά της καμπύλης επιτάχυνσης του σκάφους, και γιατί ορισμένοι αθλητές είναι ταχύτεροι στο σκάφος από ό, τι στο εργόμετρο.
Ε: H έρευνα σας έχει κατά κάποιον τρόπο ως στόχο να βρεθεί το "βέλτιστο" στυλ ;
Α: Προφανώς, οποιαδήποτε έρευνα θα πρέπει να αποσκοπεί να γίνουν τα πράγματα καλύτερα. Ωστόσο, για διάφορους λόγους (υποκειμενικότητα, στατιστικές παρερμηνείες, ανεπαρκής μοντελοποίηση, κ.λπ.), υπάρχουν έρευνες, οι οποίες διαδραματίζουν αρνητικό ρόλο για την πρακτική.. Προσπαθώ πάντοτε η έρευνά μου να είναι αντικειμενική και χρησιμοποιώ αυτό που λέμε "κοινή λογική" κατά τη δική μου έρευνα.. «Δεν είμαι τυφλά φανατικός ενός στύλ, αλλά θα προσπαθήσω να βρώ και να δείξω κάποια στοιχεία, που εξηγούν γιατί ένα στυλ είναι καλύτερο από το άλλο.. Ωστόσο, κάθε κωπηλάτης είναι κατασκευασμένος από διαφορετικά οστά, διαφορετικούς ιστούς και εγκέφαλο. Έτσι, ένα στυλ θα μπορούσε να είναι καλό για έναν κωπηλάτη, αλλά ένα άλλο στυλ να είναι καλύτερο για άλλον κωπηλάτη.
E: Υπάρχει κάτι από την έρευνά σας που θα θέλατε να εφαρμόσουν περισσότερο οι αθλητές και οι προπονητές;
Α: Στις δημοσιεύσεις μου προσπαθώ να ενθαρρύνω τους προπονητές να σκεφτούν περισσότερο και να χρησιμοποιούν πιο έξυπνες μεθόδους κατάρτισης. Έτσι, από τα πράγματα που θα ήθελα περισσότερο από τους προπονητές και αθλητές, είναι η γνώση και η εφαρμογή της "κοινής λογικής".
Ε: Υπάρχει κάτι άλλο που θα θέλατε να σχολιάσετε?
Α: Θα ήθελα να υπενθυμίσω στους προπονητές και τους επιστήμονες σχετικά με την ευθύνη τους για την καριέρα των αθλητών. Εάν ο προπονητής δεν έχει χρόνο ή δεν επιθυμεί να αναπτύξει τις γνώσεις του, τότε θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι τα λάθη θα κοστίσουν χρόνια σκληρής δουλειάς του αθλητής του χαμένα για το τίποτα. Το ίδιο μπορεί να ισχύσει και για τους επιστήμονες, των οποίων τα παραπλανητικά συμπεράσματα θα μπορούσαν να είναι πολύ δαπανηρά για τους αθλητές και προπονητές.
(ελευθερη μετάφραση:masterower)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου