ΚΡΑΤΉΣΤΕ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΟΥ ΚΟΥΠΙΟΥ ΨΗΛΆ Chats on Rowing from S Fairbairn

 ΚΡΑΤΉΣΤΕ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΨΗΛΆ

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει ο κωπηλάτης είναι η πλευρική πίεση. Πρόκειται για την πίεση του δαχτυλιδιού του κουπιού προς το βραχίολι του σκαρμου σε όλη τη διάρκεια της κουπιάς. Αυτό είναι το βίδωμα της μηχανής - δηλαδή του κωπηλάτη - στην κλίνη της. Αν το κουπί πιέζεται σταθερά στο δαχτυλιδι καθ' όλη τη διάρκεια της διαδρομής, κρατάει τον κωπηλάτη σταθερό, και τότε μπορεί να κρατήσει σταθερά το σκάφος. Πιέζοντας το δαχτυλιδι του κουπιού πάνω στο βραχιόλι του σκαρμού ο κωπηλάτης ταλαντεύεται προς τα εμπρός σαν να ταλαντεύεται πάνω σε πόρτα αρθρωμένη σε στύλο, ενώ αν το κουμπί δεν κρατιέται σταθερά πάνω στο rowlock, ο κωπηλάτης γίνεται αμέσως απρόσεκτος και χάνει την επαφή και τον έλεγχο του σκαρμού. Η λαβή του κουπιού κινείται σε ένα τμήμα κύκλου. Καθώς το κουπί αρχίζει να κινείται προς τα εμπρός, κινείται προς τα έξω- έως ότου φτάσει σε ορθή γωνία με την κουπαστή, δεν υπάρχει κίνδυνος να απομακρυνθεί από το βραχιόλι, αλλά από εκεί και μετά μέχρι μπροστά - και ομοίως από εκεί και μετά μέχρι πίσω στο χτύπημα - αν το κουμπί δεν είναι σταθερά πατημένο πάνω στο βαραχιόλι του σκαρμού, θα απομακρυνθεί από το βραχιόλι, και τότε ο κωπηλάτης γίνεται αδέξιος και χάνει τον έλεγχο του σώματός του και του σκάφους. Επομένως, είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσετε ότι ο κωπηλάτης πρέπει να πιέζει συνεχώς το κουμπί στο rowlock.


Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

KEEP THE BUTTON UP

The first thing the oarsman should learn is Lateral Pressure. This is pressing the button of the oar against the rowlock all through the stroke. This is screwing the engine — that is the oarsman — into its bed. If the oar is pressed against the button firmly all through the stroke, it holds the oarsman firm, and then he can hold the boat firm. By pressing the button against the rowlock the oarsman swings forward as if swinging on a door hinged to a post, whereas if the button is not held firmly against the rowlock, the oarsman at once becomes sloppy and loses touch with and control of the rigger. The handle of the oar moves in a segment of a circle. As the oar starts to move forward, it moves outwards; until it comes to a right angle with the rowlock, there is no danger of its coming away from the rowlock, but from there till forward — and similarly from there till back in the stroke — if the button is not pressed firmly against the rowlock, it will come away from the rowlock, and then the oarsman becomes floppy and loses control of his body and of the boat. So it is very important to realise that the oarsman must keep pressing the button against the rowlock.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου