«Μίλησαν για όλα» οι Γιαννιώτες κωπηλάτες(video)

«Μίλησαν για όλα» οι Γιαννιώτες κωπηλάτες(video)


Σε ένα μαγευτικό τοπίο στο κάστρο των Ιωαννίνων, οι δύο Γιαννιώτες κωπηλάτες Γιώργος Τζιάλλας και Γιάννης Τσίλης, που θα συμμετέχουν στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου, μίλησαν για τα όνειρά τους, τους προβληματισμούς τους και πως βιώνουν όλη αυτή την επιτυχία.
Γιώργος Τζιάλλας
Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι με το άθλημα της κωπηλασίας?
Ξεκίνησα σε ηλικία 15 χρονών, αρχίζοντας από κολύμβηση και μετά ασχολήθηκα με την κωπηλασία γιατί μου άρεσε το υγρό στοιχείο και φυσικά η λίμνη που έχουμε στα Γιάννενα. Ξεκίνησα με όνειρο τους Ολυμπιακούς αγώνες και σε λίγους μήνες το όνειρο αυτό γίνεται πραγματικότητα.
Γιατί διάλεξες το άθλημα της κωπηλασίας και όχι κάποιο άλλο άθλημα?
Επειδή είμαι από χωριό, έχω βαρεθεί το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ. Έβλεπα ότι ο Ναυτικός Όμιλος Ιωαννίνων ήταν δυνατός, είχε καλές εγκαταστάσεις και προπονητές.
Η κωπηλασία είναι δύσκολο άθλημα?
Η κωπηλασία είναι ένα δύσκολο άθλημα γιατί αντιμετωπίζεις πάρα πολλές δυσκολίες όπως κούραση, στρατιωτική ζωή. Ακόμη, οι καιρικές συνθήκες, όπως ζέστη, κρύο, βροχές εμποδίζουν το έργο μας και για αυτό πρέπει να είσαι πάρα πολύ σκληραγωγημένος. Δύσκολα κάποιος κάνει πρωταθλητισμό και πρέπει να το πάρεις από την αρχή σοβαρά.
Επηρεάζει τη ζωή σας ο πρωταθλητισμός?
Επηρεάζει πολύ τη ζωή μας ο πρωταθλητισμός. Έχουμε στερηθεί την οικογένειά μας, τους φίλους μας, τη καλή ζωή αλλά το θέμα είναι ότι από αυτό το άθλημα κερδίσαμε πολλά μετάλλια. Θα έρθει κάποια στιγμή που θα σταματήσουμε αυτό το άθλημα και θα ζήσουμε μετά όλα αυτά που στερηθήκαμε. Αλλά το θέμα είναι ότι θα είναι πολύ δύσκολο να σταματήσεις, γιατί πλέον έχουμε συνηθίσει αυτό το πρόγραμμα κι όταν μπαίνεις σε ένα διαφορετικό πρόγραμμα ζωής είναι πολύ δύσκολο να το συνηθίσεις.
Αν είχες τη δυνατότητα να ασχοληθείς με κάτι άλλο, ποιο θα ήταν αυτό?
Καταρχήν, αυτή τη στιγμή πρέπει να τελειώσουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Θέλω να σκεφτώ κάποια πράγματα που θέλω να κάνω. Δεν ξέρω αν θα συνεχίσω την κωπηλασία σε θέμα πρωταθλητισμού γιατί δεν έχω κάποια δουλεία. Το κράτος δεν μας στηρίζει καθόλου οπότε δεν μπορώ να βάζω συνέχεια λεφτά από τη τσέπη μου.
Η οικονομική κρίση επηρεάζει και το δικό σας τομέα?
Η οικονομική κρίση επηρεάζει και τον δικό μας τομέα. Έχουμε επιτυχίες, ευρωπαϊκά μετάλλια ανδρών και γυναικών και δεν έχουμε πάρει κάποια χρήματα. Είμαι 25 χρονών και δεν μπορώ να αντέξω από μόνος μου οικονομικά. Δεν ξέρω τι θα γίνει στο μέλλον μου.
Είναι ευνοϊκές οι εγκαταστάσεις εδώ στα Γιάννενα?
Ο Ναυτικός Όμιλος Ιωαννίνων είναι από τους μεγαλύτερους στην Ελλάδα και από τους πιο δημοφιλέστερους σ όλη την Ευρώπη λόγω της λίμνης. Η λίμνη είναι ένα κόσμημα για τα Γιάννενα. Έχουμε τρομερές εγκαταστάσεις, καλούς προπονητές και γενικά είναι ένας Όμιλος που παρέχει τα πάντα σε κάθε αθλητή.
Τι έχεις να πεις στα νέα παιδιά που ασχολούνται με τη κωπηλασία?
Η κωπηλασία είναι ένα άθλημα που χρειάζεται συγκέντρωση σ αυτό που κάνεις. Παροτρύνω τα νέα άτομα να ασχοληθούν με αυτό το άθλημα. Γυμνάζει όλη τη μυϊκή ομάδα του σώματος, από αντοχή , από βάρη, από τρέξιμο. Η κωπηλασία περιλαμβάνει όλα τα αθλήματα μέσα. Πιστεύω μπορείς να κάνεις επιτυχία αν προσπαθήσεις και ακούς τους προπονητές.
Οι ώρες προπόνησης είναι πολλές?
Όταν ξεκινάς δεν κάνεις πολλές ώρες προπόνηση αλλά στο στάδιο του πρωταθλητισμού οι ώρες προπόνησης είναι γύρω στις οχτώ γι αυτό και χρειαζόμαστε πολλές ώρες ξεκούρασης.
Θυμάσαι τη πρώτη σου διάκριση?
Η πρώτη μου συμμετοχή στην Εθνική Ομάδα ήταν το 2003, τότε είχα τρέξει στο Βαλκανικό Παίδων και απέκτησα δύο χρυσά μετάλλια. Σιγά σιγά άρχισα να κάνω πολλές επιτυχίες.
Πριν από κάθε αγώνα έχεις άγχος?
Πριν τον αγώνα προσπαθώ να είμαι συγκεντρωμένος,. Όλοι οι αθλητές έχουν άγχος στις κούρσες. Αυτό που χρειάζεται είναι συγκέντρωση, να κωπηλατείς όσο το δυνατόν καλύτερα. Υπάρχει δημιουργικό άγχος.
Ποιο είναι το όνειρό σου?
Το όνειρο μου αυτή τη στιγμή είναι το Ολυμπιακό μετάλλιο. Είναι η πρώτη μου συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Είχαμε επιχειρήσει να πάμε στους αγώνες στο Πεκίνο ωστόσο μείναμε για μια βάρκα εκτός και στενοχωρηθήκαμε πάρα πολύ. Το βάλαμε πείσμα για να πάμε καλύτερα στο μέλλον.


Γιάννης Τσίλης
Σε ποια ηλικία ξεκίνησες να ασχολείσαι με το άθλημα της κωπηλασίας?
Άρχισα να ασχολούμαι με το άθλημα της κωπηλασίας σε ηλικία 15 χρονών, όταν ήρθαν στο σχολείο μου προπονητές προς αναζήτηση ταλέντων και μας μίλησαν για το άθλημα αυτό.
Γιατί διάλεξες το άθλημα της κωπηλασίας και όχι κάποιο άλλο άθλημα?
Ξεκίνησα με το άθλημα του στίβου αλλά δεν μου άρεσε τόσο. Η κωπηλασία μου άρεσε από την πρώτη στιγμή γιατί μου αρέσει η επαφή με το νερό. Μέχρι να ξεκινήσω δεν ήξερα τι είναι η κωπηλασία αλλά μόλις μπήκα στην βάρκα η εμπειρία ήταν φανταστική.
Η κωπηλασία είναι δύσκολο άθλημα?
Το θεωρώ από τα πιο δύσκολα αθλήματα γιατί συνδυάζει τα πάντα, αντοχή, δύναμη μυαλό. Γενικά είναι επίπονο και η προπόνηση είναι πολύ δύσκολη.
Επηρεάζει τη ζωή σας ο πρωταθλητισμός?
Σαφώς και επηρεάζει τη ζωή μου. Πλέον είναι η ζωή μου και όχι απλώς την επηρεάζει. Από την ηλικία των 15 μέχρι τώρα δεν έχω πάει διακοπές καλοκαίρι.
Θυμάσαι τη πρώτη σου διάκριση?
Η πρώτη μου διάκριση με τον Ναυτικό Όμιλο Ιωαννίνων ήταν σε ένα Πανελλήνιο πρωτάθλημα παίδων όπου πήρα το χρυσό μετάλλιο και πρώτη μου διάκριση με την Εθνική ομάδα ήταν το 2002 στο Βαλκανικό πρωτάθλημα με 2 χρυσά μετάλλια.
Πριν από κάθε αγώνα έχεις άγχος?
Πριν τον αγώνα το μόνο που σκέφτομαι είναι να εφαρμόσω όσα έχω μάθει στην προπόνηση κατά τη διάρκεια του χρόνου. Υπάρχει δημιουργικό άγχος και κάθε φορά ανυπομονώ να αρχίσει ο αγώνας.
Ποιο είναι το όνειρό σου?
Τη συγκεκριμένη φάση το όνειρο μου είναι να κατακτήσουμε ένα μετάλλιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Λονδίνου. Νιώθω πολύ περήφανος που έφτασα ως εδώ και το όνειρό μου γίνεται πραγματικότητα και ελπίζω να πάνε όλα καλά
Το οικογενειακό σου περιβάλλον πώς νιώθει για τις επιτυχίες σου?
Όλοι είναι πολύ περήφανοι για μένα και οι γονείς μου και οι φίλοι μου. Βέβαια μου έχουν λείψει πάρα πολύ αλλά πιστεύω θα υπάρχει χρόνος μετά από όλα αυτά.
Η οικονομική κρίση επηρεάζει και το δικό σας τομέα?
Τα τελευταία χρόνια η κωπηλασία βρίσκεται στη κορυφή των ελληνικών αθλημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ελληνική γραμματεία να δίνει περισσότερες επιχορηγήσεις στην κωπηλασία λόγω των επιτυχιών. Έχει επηρεάσει το άθλημα λόγω του ότι τις απολαβές αυτές δεν τις έχουν οι αθλητές. Οι αθλητές πλέον σκέφτονται να σταματήσουν τον αθλητισμό γιατί δεν έχουν επαγγελματική αποκατάσταση. Η Ομοσπονδία πιστεύω τα βγάζει πέρα. Σκέφτομαι να σταματήσω γιατί δεν έχω τίποτα στο πίσω μέρος του μυαλού μου. Αν ήταν αλλιώς τα πράγματα θα συνέχιζα.
Είναι ευνοϊκές οι εγκαταστάσεις εδώ στα Γιάννενα?
Οι εγκαταστάσεις εδώ στα Γιάννενα είναι από τις κορυφαίες σ όλη την Ευρώπη. Έχει περισσότερα πράγματα από τις εγκαταστάσεις του εξωτερικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου